Thursday, January 24, 2013

Rakastan siilejä, siilit on söpöjä. Ja olen jo pitkään kuolannut kaikkea mitä Hedgehog Fibersilla on. Joten kun Laika osti minulle joululahjaksi sieltä kuitua ja silkkinessuja, voitte kuvitella, että innostuin hieman. Paljon.

IMG_0276

Tämä ihanuus on merino-nylonia ja 120g. Koska ihmiset on ihmisiä ja kaikkea sattuu, mun tilaus oli unohdettu lähettää. Kun tilaus sitten tuli, siellä oli myös ylimääräinen letti kuitua mukana.

IMG_0281

Ja millainen letti se olikaan! Merinoa, silkkiä, alpakkaa ja kamelia. Laika omi tämän ja minä lupasin kehrätä sen sille. Vielä ei ole aloitettu mutta eiköhän tämän vuoro tule pian.

Tuon oman merino-nylonin kehräsin jo, Suomalaisten kehruuryhmässä on menossa kimppakehruu jossa on tarkoitus kehrätä johonkin tiettyyn projektiin lanka. Koska tässä letissä oli merinoa ja nylonia, tuntui luontevalta ottaa se rullalle ja tehdä siitä sukkalankaa.

IMG_0343

IMG_0337

Mutta sitten kävikin niin, että kun sain kaiken kehrättyä ja kerrattua, minulla oli 120 g navajokerrattua lankaa jossa on 550 metriä. Eli en taida tehdä sukkia koska en halua neuloa niitä hammastikuilla. Uusi projekti on jo päätetty, tästä tulee Pogona. Joka on ollut iäisyyden jonossa ja ohjeenkin olen saanut jo varmaan muutama vuosi sitten Laikalta lahjaksi. Olen tästä langasta erittäin ylpeä koska se on kaunista ja melko tasaista (ihan tasaista saa kaupasta, en minä sitä kaipaa). Lisäksi värit ovat niin minua, ihania.

3 comments:

Emma said...

Nams mitä kuituja ja lankoja! Rukkikateus iskee :D

A-L said...

ihania kuituja ja lankoja! voi pitäiskö munkin taas keretä kehräämään...
blogissani on muuten sinulle tunnustus - käy hakemassa. (tosin tämä nyt ei varsinaisesti ole uusi blogi, mutta niin kiva paikka vierailla että saat silti sydänmerkin:-)

Anonymous said...

Oi mikä ihana Pogona tuosta tulee! (Ja kierrätysvaihtoparisi täällä tiedottaa, että paketti on enää pientä viilausta vailla...)